Stalo se vám někdy, že vám někdo nalepil na vstupní dveře vašeho bytového domu letáček, který nabízí službu zasklívání balkonů a lodžií? Anebo jste letáček obdrželi ve své poštovní schránce a tam zapadl mezi ostatními letáky s prodejem potravin a spotřebního zboží? Tento způsob propagace pracovní činnosti a nabídky služeb je sice účinný, ale jen tam, kde o něj mají lidé zájem. Jinak skončí nabídka v koši anebo ji lidé minou bez povšimnutí. Máme lepší tip, což takhle začít propagovat zasklívání balkonů a lodžií na Internetu? Skrze vlastní webové stránky. Bude k tomu ale zapotřebí ještě něco – SEO. Co to vlastně je a k čemu je to dobré?
SEO jsou nástroje potřebné pro komunikaci s internetovými vyhledávači. Je to tedy jakýsi prostředník mezi vámi a vyhledávačem a slouží jako pomocník pro propagaci prodeje zboží nebo poskytování služeb či pro informační zdroje, a to formou nevnucující se reklamy. Jde o to, že si lidé sami aktivně hledají to, co chtějí, takže když například nalepíte leták na domovní dveře, nemusí se jej všimnout vůbec nikdo nebo někdo dokonce leták strhne a zahodí a podobné to bude s poštovní schránkou, odkud poputuje leták do koše u lidí, co je zasklívání lodžií nezajímá, ale na Internetu vás naopak budou hledat ti, co tuto službu poptávají.
Máte-li pak zvládnutou SEO (optimalizaci) pro Google, která vás posouvá do popředí mezi relevantní zdroje, je větší pravděpodobnost, že si vaše služby někdo ze zákazníků vybere. SEO pro WordPress se stará o to, abyste byli pro vyhledávače vhodným partnerem, a aby vaši pracovní činnost zařazovaly mezi vaše konkurenty. A čím více jste vpředu, tím více jste lidem na očích, pohyb na Internetu probíhá tak, že se nestává to, že by někdo pracně trávil dlouhé hodiny hledáním mnoha desítek či dokonce stovek odkazů, spíše si lidé prohlédnou prvních pět nebo deset zdrojů a z nich vybírají ten nejlepší.