Je jasné, že prakticky každý výrobek je vhodné zabalit. Ochráníme jej tak před poškozením během přepravy, a navíc můžeme na obal natisknout údaje, které zákazník potřebuje vědět. Ovšem, podobně jako u jiných věcí, i obaly mohou být z rozdílných materiálů. Těmi, se kterými se setkáváme zdaleka nejčastěji, jsou plastové obaly. A je poměrně snadné vidět, proč. Mají totiž vlastnosti, které jsou mnohem lepší, než jaké nabízí jiné typy. To ovšem neznamená, že jsou zcela bez problémů.
V první řadě je zde potřeba vyzdvihnout jejich nepropustnost. I když daný výrobek spadne do vody, plast ji k němu nepropustí. Může tak být venku i při nepřízni počasí. Platí to samozřejmě i opačně, takže je možné v něm skladovat i tekutiny. Zde jsou zdaleka nejklasičtějším příkladem plastové lahve.
Výhodou je i jejich nerozbitnost. Na rozdíl například od skla se není potřeba bát, že se při pádu rozletí na tisíc kusů. Tím se značně usnadní přeprava i skladování, neboť již není nutné věnovat takovou péči tomu, aby nespadl.
Také je velmi snadné dát na něj prakticky jakýkoliv potisk, což přijde vhod snad všem firmám. Přeci jen, zákon vyžaduje, aby bylo dané zboží zřetelně označeno, v případě potravin pak i uvedeno kompletní složení. V neposlední řadě je pak potřeba zmínit cenu. Ta je oproti jiným typům obalových materiálů poměrně nízká, snad s výjimkou papíru, který však v mnoha případech nelze použít. Není tedy divu, že představuje pro výrobce velmi snadné řešení.
A jaké jsou tedy ty nevýhody? Bohužel jsou takové, které nám nejsou příliš na očích. Jednou z nich je náročná likvidace. Jistě, část lze recyklovat, avšak zvláště u těch z potravinářských výrobků to možné není. Výroba pak také nejen neprospívá životnímu prostředí, ale vyčerpává i klesající zásoby ropy.
Přeseto je to zdaleka nejpoužívanější typ obalového materiálu, který máme dnes k dispozici, a podle toho je také používán.